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株式会社フィリップス・ジャパン

医療現場での知見をデジタルで束ね、ソリューションを創造する

真の「ヘルステックカンパニー」として、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」を目標に掲げるフィリップス。社会が抱える医療問題を解決し、もっと健康な未来のために、IT技術からコンサル経験まで、強みを生かし活躍できる人材を求めます。

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募集期間:2018年6月28日(木)〜 2018年7月25日(水)

本ページの求人は、「プレミアムステージ」をご利用でなくても、ビズリーチ会員であればどなたでも応募が可能です。

一連のヘルスケアプロセス、全てを網羅するフィリップスだからできる

フィリップスは創業から120年以上、常に最先端のイノベーションで、世界中の人々の暮らしを向上させてきました。そして今、大きな目標を掲げ「ヘルステックカンパニー」へと大きくかじを切っています。フィリップスの最大の強みは、一連のヘルスケアプロセス「健康な生活」「予防」「診断」「治療」「ホームケア」の全てに製品やソリューションを提供していることです。そして、一連のヘルスケアプロセスにおいて、提供した製品やソリューションから得られた世界中のマーケットのデータを統合し、ヘルスケアに特化したオープンプラットフォームを構築しています。さらにITテクノロジーも駆使し、医療現場へ革新的なソリューションの提供を実現しています。

すでに始動しているプロジェクトもあります。国立循環器病研究センター様とは、循環器病を中心としたヘルスケアの包括的なAI/Analyticsプロジェクトを立ち上げました。主な循環器病のうち、心・脳血管疾患は日本人の死因の約25%、国民医療費の約20%の多くを占めます。要介護度が高い群では脳卒中が1/3を占めるなど、循環器病による死亡・後遺症は大きな社会問題です。さらに循環器病は、軽快と増悪を繰り返しながら進行するため、患者様ご本人だけでなく、家族や介護者の生活の質を著しく低下させることも否めません。このプロジェクトでは、ベンダーニュートラルなオープンデータプラットフォームを構築することで、ヘルスデータの高度な統合集積・分析を可能にし、AI/AnalyticsによりHealthcare Insights(新たな気づき)を導き出す取り組みで、健康段階からの予防、発症や重篤化のリスク予測や、再発・再入院の低減に貢献します。

また、東北大学様とは、デジタルICT(情報通信技術)を用いた人々の「行動変容」に焦点をあてたプロジェクトを開始しました。革新的なICTやサービスが開発されても、人々に使われなくては意味がありません。このプロジェクトでは、東北大学病院内に「Philips Co-Creation Satellite」を設立、新しいICTやサービスを人々が使おうとする際に生じる、人間行動のデザインの課題を抽出し、それらの解決のためのアジャイル的なディスカッションやITソリューションの協創をしていきます。さらに、2019年には、フィリップス日本初の研究開発拠点として、仙台市内に「Philips Co-Creation Center(仮称)」の設立を予定しており、日本中の医療機関や自治体、さまざまな業種のパートナー企業とのエコシステム構築で、医療に真に貢献できるソリューションの開発を加速させています。

これらはほんの一例ですが、変革期のフィリップスでは、自分の得意分野を生かし、世の中にインパクトを与える仕事をしたいという人材を幅広く求めています。

今回の募集について

2017年に立ち上がったソリューション事業推進本部は、フィリップスが持つ知見やソリューションを横断的に束ねて活用し、ヘルスケアの現場におけるテクノロジーの利活用を推進することで、少子高齢化や国民医療費の増大などの社会課題にソリューションを提供するチームであり「ヘルステックカンパニー」としてのフィリップスの、ソリューションビジネスの中核とも言えます。世界中のフィリップスからも注目されており、日本での成功事例をグローバルに発信していくことも期待されています。医療機関や行政、関連領域のパートナー企業と医療現場にイノベーションを起こし、世の中に大きなインパクトを与えることができるダイナミックな仕事です。

求める人物像

フィリップスが目指している、もっと健康な未来を創造することに強く共感される方、ご自身やご家族などの体験から日本のヘルスケアをより良いものに変革していきたいという意欲や、当事者意識、好奇心のある方を求めます。ヘルスケア業界での経験は望ましいですが、それよりもまずは、お客様の課題を認識・抽出して解決に導くことのできるコンサルティング力や、人工知能(AI)などソリューションの核となり得るIT領域のスキルや経験、または中長期的にプロジェクトをマネジメントした経験など、さまざまなフィールドからの多様な人材を必要としています。新しいチャレンジにわくわくできる方をお待ちしています。

得られるキャリア価値

フィリップスは一連のヘルスケアプロセスの全てにおいて、消費者の生活にも、医療現場にも深く関わり続けてきました。そのような知見やデータの集積があるフィリップスだからこそ、「ヘルステックカンパニー」として、大きな絵が描け、それを実現できる基盤があります。医療という、規制や倫理観も厳しいある種特殊な業界で、医療機器営業やMR、医業経営コンサルティングといった限定的な領域にとどまらず、他企業や行政と協業してミッションを遂行する経験は貴重なものです。フィリップスの築いた、医師、看護師、放射線技師など多職種な医療従事者との人的ネットワークやノウハウを活用して、自身の力を数倍にも発揮できる環境や可能性があります。

医療という社会的責任を伴う分野で、プロジェクトマネージャー経験やテクノロジーのスキルを生かしてほしい

前職では大手コンサルティング会社で新規事業立ち上げプロジェクトを担当してきましたが、そこでの仕事はある程度骨格ができている事業を、社内からの後方支援のもと、堅実に成長させることでした。いわば、10を100にするような仕事でしたが、フィリップスではゼロから10、さらに100をめざすというチャレンジであり、刺激的な毎日を送っています。こうした挑戦ができる転職機会は、そう何度もあるものではありませんし、フィリップスの事業ビジョンに共感したことも転職の決め手になりました。また、世代的に両親や子どもの健康などを考えるにつけ、日本の医療の在り方や課題に自分事として問題意識を覚えたことにも後押しされました。

フィリップスでの私のミッションは、ゼロからのチームづくりに、ベンダーフリーのオープンエコシステムの構築、またそこでのビジネスで具体的な成果や結果をもたらすことです。このチャレンジの場として、フィリップスのように長い歴史があり、かつ常に革新的な変容を遂げ、右肩上がりに成長を実現してきた企業は望ましく、自らそこに飛び込んで、その風土やカルチャーを体感してみたかった気持ちがありました。実際、社長の堤のメッセージも明確であり、かつ現場に十分な裁量が与えられながら、自由に活動できることを実感しています。

私自身、医療業界は初めてですが、フィリップスが培ってきた信用や知見をもとに、学会などで医師をはじめとする医療関係者と話をさせていただく機会も多いです。大学病院などでAI活用を推進していきたいといった医療関係者の熱い思いに接することも多く、専門によって細分化されている医療業界に、共通の軸を提案するような役割にも手応えを感じています。そのように医療現場の当事者と直接対話をし、真のニーズを拾いながら、国内の各部署はもちろん、世界中のフィリップスにもその解決に役立つツールやソリューションを求めるなど、課題解決の最前線を担っています。こうした課題解決の在り方は世界のフィリップスからも注目されており、ゆくゆくは日本での成功事例を、アジアをはじめ世界に発信していくことも視野に入れています。このようにダイナミックな、社会的インパクトの大きなチャレンジを一緒に楽しめる仲間に、一人でも多く出会いたいと思っています。

ソリューション事業推進本部長/長谷川 正巳

ヘルステックは英知の総力戦。同業・異業のチームで築き上げていく醍醐味

私はこれまで、メーカーでの医薬営業、医療機器臨床開発、ヘルスケア新規事業企画や、ITコンサル企業での医療データの二次活用など、長年ヘルスケアに関わる仕事をしてきました。フィリップスが他の「ヘルステックカンパニー」と圧倒的に違う点は、フィリップスがITのみならず、有機的なヘルスケアを究めていることです。つまり人と人のつながりを非常に大切にしている。そのため、医療のことも、医療従事者のことも、患者様のことも、本当に深く、よく知っている。これは、入社して驚いたことの一つです。前述の、国立循環器病研究センターや東北大学とのプロジェクトも、医療の未来に対するフィリップスの考えと、医療のプロであるお客様の考えが共鳴しあうところから始まっています。医療現場の方々と深く、時には熱くビジョンを語り合い、新しいロードマップを描き、それを目の前の一歩から着実に形にできているのは喜びです。

ヘルスケア産業は、人の命や健康を預かる仕事であり、その運用もデリケートで細やかなものであるべきです。私たちの仕事も、単にIT技術の開発をモチベーションにするというよりも、もっと本質的かつ前向きに社会への責任や貢献を考えていくべき領域だと考えています。ヘルステックによる未来創造のためなら自社だけによるソリューション提案にこだわらず、それぞれの領域のプロと一緒の方向を向いて、強みを生かして協創していこうという姿勢は、ヘルスケアを究めたフィリップスだからこそ持てるのかもしれません。そんなフィリップスの考え方にも深く共感します。他社のプロジェクトメンバーも同じ方向を向いて、ヘルステックの理想の未来に向かって共に進む仲間。まさにヘルステックの英知の総力戦のような、刺激的な環境で仕事ができることも魅力です。

変革期の今の状態を例えるならば、製作中のパズルです。理想のパズルを完成させるには、多様な形やデザインのピース(才能)が必要です。より細分化された専門性や、強みをもつ仲間が増え、ピースの数も、形も、デザインも増えて、完成した絵が非常に鮮明で壮大なものになるように。自分の強みを生かして、ポジティブにチャレンジしてくれる、そんな人が集まってくれるとうれしいです。素晴らしいヘルステックの未来の絵を一緒に描ける仲間を待っています。

ソリューション事業推進本部 シニアマネジャー/川嶋 孝宣

募集職種

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■Strategy Professional■
    • 事業企画・事業統括 経営企画・経営戦略 戦略コンサルタント
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション Strategy Professional ■Key Areas of Responsibility ・As a Strategy professional contribute to development of business strategies to achieve company goals. ・Review and recommend improvements to existing business strategies. ・Develop business presentations to management when required. ・Work with the team to develop innovative business techniques and models. ・Identify business gaps and propose corrective actions. ・Recommend business improvements based on market and competitive trends. ・Perform root cause analysis of potential problems and provide effective resolutions ・Develop business cases based on business analytics and competitive intelligence. ・Develop business plan and complete all due diligence activities. ・Perform business modeling to optimize business functionality and performance. ・Collaborate with various departments to collect business data to complete timely analysis ・Perform business analysis and reporting to management for decision making purposes. 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■New Business Development■
    • 新規事業企画・事業開発 営業企画
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション New Business Development ■Key Areas of Responsibility ・Design presentations and strategies for new and existing clients. ・Prepare new business pipeline and provide assistance to new business development initiatives. ・Manage all new business deals develop and negotiate various contracts and integrate business operations with contract needs. ・Develop business proposals and concepts to cater to customers and funding organizations’ requirements. ・Coordinate with content experts, marketing department and operations team to develop innovative business proposals,programs and concepts. ・Design business models and prepare comprehensive project budgets. ・Provide all resources required for new projects and ensure efficient supply for same. ・Administer and finalize agreements and working relationships and establish long term relationship with major clients. ・Maintain excellent rapport with various departments such as portfolios, marketing, finance and human resources. ・Prepare and ensure compliance to all timeframe for completion of various projects. ・Design, coordinate and implement support materials for new businesses. 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■Professional Services Consultant■
    • 戦略コンサルタント
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション Professional Services Consultant ■Key Areas of Responsibility ・Perform the day to day activities of projects including interaction with client personnel and our team members. ・Apply qualitative and quantitative skills to various client situations. ・Develop strategic working relationships with client counterparts. ・Partner with other Associates and Managers to implement process changes and oversee creation of deliverables. ・Maintain detailed work-paper records of assumptions, methodologies, and information sources employed during the performance of all analytical tasks. ・Influence key stakeholders to implement processes and/or drive organizational change. ・Development of staff by serving as a performance coach and providing on-going feedback and coaching to project team members. ・Active role in educating and coaching internal resources in area(s) of subject matter expertise. ・Actively support methodology development in area of expertise. ・Manage project work streams,analyze client operations, work with client management, create solutions, lead solution implementations, and other project deliverables. ・Responsible for leading delivery of consulting services to provider clients including analysis of clinical and business processes, operational data analytics, public private partnerships, and managed equipment services. ・Lead subject matter resources and direct the activities of a collaborative crosssolution project team. ・Responsible for managing the day to day activities of the project team, ensuring specific deliverables are met, and ultimately deliver customer success. ■KPIs ・Deliver against task on time ・Deliver on budget with their portion of the project. ・Assist with five other business proposals ・Present at least three new business proposals per year. ・Committed to continued learning by developing competency in at least one new service offering. 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■Service Innovation Management■
    • 事業企画・事業統括
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション Service Innovation Management ■Key Areas of Responsibility ・Define and implementing the product service roadmap, the training roadmap and service tooling roadmap (3-5 year scope), which is part of the overall business roadmap. This also includes translation of new services offerings, into new product release specific service requirement.Furthermore translate the service technology roadmap into improvement projects on the CS product service information, service tooling and service training. ・Organizes the input gathering from the different internal and external takeholders (marketing, development,operations as well as the sales egions,key markets and global customer Service) and realize an alignment between the different parties in order to create a roadmap that is recognized as the right solution to realize long term CS targets. ・Manage and act as demand manager towards PHC(outsourced responsible for the delivery of service training) for the department in order to create a trainings portfolio that contributes to the overall service roadmap and to secure the quality of the provided service training to the key markets. ・Realize the required serviceability level of the new developed products (aligned with the service roadmap) via assessment of the product during the different development stages and the creation of the product related service information, tools, training (outsourced to PHC) and spare parts. ・Realize the implementation of the Product Related Customer Service Processes in the key markets complete and on time via the transfer of the product related service information/tooling/training to the key markets and managing the implementation of the product related CSP by the key markets. ・Manage the SI department on staffing as well as processes to realize above mentioned responsibilities in an efficient / effective way and to secure compliance with applicable regulations (eg FDA). ・Contribute as member of the Customer Services management team to the definition and execution of the strategy and objectives of the CS department that are aligned with the BU strategic goals. Translate the CS objectives into clear actions/projects for the SI department and deploys these actions in such away to the employees that they take ownership and accountability of these activities. 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■Service Innovation Engineering■
    • プロジェクトマネージャー(Web・オープン系) プロジェクトリーダー(Web・オープン系)
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション Service Innovation Engineering ■Key Areas of Responsibility ・Participate in technology studies to represent the service point of view;to consult the team on service related issues, investigate the implication of this new technology on the service processes, translate this into business impact and defend this in the project team. ・Improve and secure the serviceability of released products and subproducts by representing the service organization in the product development process. ・Investigate new designed products on their serviceability based upon the defined (general) service requirements. Advises development how to realize an optimal serviceability of the component. ・Create a SI project plan for a (sub-) product and align with the key stakeholders in which the realization of all applicable Si deliverables and other project activities are incorporated with the proper timing and resource estimation. ・Create overall test design including test cases for verification and validation of service functionalities in the product and the overall serviceability of the product. ・Defines, creates and publishes the required spare parts for the specific product as well as the service deliverable package (documentation and e-information). ・Executes validation tests within the validation phase of the project based on defined test cases and test plan. ・Solves sub-system/component related technical customer complains that are escalated by the 3rd line helpdesk if they could not be solved(4th line support). ・Improves the service deliverable package of the applicable sub systems/component based on field feedback. ・Participates in improvement projects on reliability/serviceability of the applicable sub-systems components. 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■Client Delivery Manager■
    • 物流企画・物流管理 商品・在庫管理
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション Client Delivery Manager ■KEY AREAS OF RESPONSIBILITIES ・Single and overall responsible Program Manager for a specific Long-term Strategic Partnership (LSP) / Solution, responsible for the overall solution after contract award. ・Coordinate activities and decision making on behalf of the customer, us and the Working Groups. ・Works closely with senior executives of the customer and our leadership in monitoring successful operations of the program and acts as the central point of resolution and leadership for all activities at the customer site(s), including service, equipment,consulting and education. ・Sits on executive leadership committees and other groups as necessary to ensure deep understanding of ongoing customer needs. Develop strategic working relationships and provide guidance to C-level customer’s leaders. ・Preferably a Client Delivery Manager participates in the tender phase by joining the bid team after Deal Board I and gets familiarized with the account and the overall solution that he/she will be accountable for after contract award. ・Financially accountable for the specific LSP / Solution (sales, margin and cash flow) ・Fully responsible for customer satisfaction ・Utilize technical and industry knowledge to identify complex customer issues, broaden customer relationships, and develop a reputation as a thought leader ・General management and oversight of the planning and execution of all underlying, inter-related projects that make up the overall customer program. ・Independently oversee the day to day activities of complex projects including interaction with customer personnel, our team members, and senior leadership ・Oversee several our project managers, consultants and partners within the program team insuring program implementation is planned and executed according to our standards ・Develop program documentation including but not limited to a detailed program plan, budget, risk anagement plan,status updates, retrospectives,and client reporting ・Commissioning and all related Health and Safety procedures ・Responsible to ensure efficiency of:  - Supply Chain : to ensure that all components (internal and external) are delivered on time  - Procurement : to ensure the contracts with suppliers are managed in a way to support LSP/ Solutions Behavioral: ・Daily demonstration of the highest level of our Leadership competencies and 4 behaviors ■KEY PERFORMANCE INDICATORS ・Financial performance of the LSP / Integrated Solution ・Cash Flow ・Customer satisfaction (NPS); ・Margin improvement; ・Program/work plans with on-time delivery; ・Program milestone completion according to budget with zero cost overruns; ・Compliance ・Upselling/change order 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■Account Manager■
    • 法人営業 販促
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション Account Management ■KEY AREAS OF RESPONSIBILITIES ・Acts as a single point of contact for customer accounts for our product portfolio. ・Prepares the tactical account plan in line with account strategy in the region and implements the sales strategy. Responsible for filling the funnel management tool (SFDC). ・Accountable for achieving budgeted sales volumes, prices and profit margin and sales forecast at a specified number of customers and accountable for managing the sales orders . ・Coordinates internal and external resources to obtain objectives involving local sales force and marketing support (e.g. Product Sales Specialist, Trade & Shopper Marketers, MarComs and/or Application Specialists). ・Contributes to the development and implementation of local marketing strategies. ・Systematically analyzing and reporting of sales results, expectations, market, competition and trends. ・Drives continuous improvement via Lean ・Behavioral: Daily ■KEY PERFORMANCE INDICATORS ・Revenue ・Success rate for service contract renewals ・Lead generation for sales opportunities ・CSG / OIT (Growth) ・Sales funnel health (%) ・Forecast Accuracy on sales ・Balanced selling portfolio mix ・AR Overdue% ・Margin / Prize realization ・NPS+ 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

  • 【ヘルスケア×デジタル】世界トップクラスのヘルステック企業 ■Digital Marketer■
    • 広報・PR・広告宣伝 Web広告運用・SEO
    • 東京都

    当社は、「2025年までに年間30億人の生活を向上させる」ことをミッションに掲げ、ヘルスケアカンパニーとして世界中で培った技術と知見を生かしながら、健康な生活、予防、診断、治療、ホームケアという「一連のヘルスケアプロセス」においてイノベーションを実現してまいりました。今後も、超高齢社会における日本の医療と健康問題に一層向き合い、社会への貢献を果たしていくためにも、ヘルステックカンパニーとして生まれ変わり、デジタル化を加速してまいります。 ■ポジション Digital Marketer ■Capability building ・Understand and apply the business strategy in a digital strategy including defining needed capabilities and activation strategy ・Apply the strategy into one or more capability expertise (.Com, content, analytics, social, real-time marketing,etc.) ・Inspire and promote the thought leadership of your digital capability expertise, bringing new & innovative opportunities to our marketing approach through identification of new channel, tracking and media opportunities ・When being a Global player, provide business with (leading) digital capabilities: processes, skills & competences,and supporting infrastructure (tools / data) to enable our business to drive impact, and KPIs that define success ・Own the digital capability roadmap or BG/market digital roadmap and budget to drive maximum ROI on the various executions across the various touchpoints in the respective consumer decision journeys ・Dive harmonization of the digital landscape to enable activation of the digital capabilities across businesses,leveraging and sharing best practices and ・Be a digital expert and consultant, supporting digital transformation adoption and activation across the businesses and markets. ■Activation ・Activate digital capabilities and translate them into impactful digital campaigns or activate digital campaigns that leverage multiple capabilities ・Develop cross channel media plans working with a wide group of stakeholders in line with business objectives,and execute accordingly, providing analysis & insight on performance, managing overall campaign lifecycle ・Detailed day to day management of channel activity, continually testing & optimizing our spend & mix of offline and on-line activities to hit business objectives ・Traffic generation, nurturing and customer acquisition across all digital channels (web, SEO, paid search, display advertising, mobile marketing, CRM, ecommerce, etc.) ・Coordinate the planning of capability campaigns, ensuring customer acquisition and supporting monetization across the range of digital vehicles, to drive business growth and ・Source and manage relationships with supporting vendors and agencies. ■KEY PERFORMANCE INDICATORS The success of the Digital Marketing Manager will be measured by relevant KPIs cascaded in the capability area / across capabilities: ・.com ・CRM ・FSS ・Social Marketing ・Search and ・Digital Analytics ・NPS+ and Marketing ROI on digital touchpoints 【契約期間】期間の定めなし 【試用期間】試用期間あり(原則として入社日より6ヶ月) 【就業場所】品川オフィス 【就業時間】9:00-17:30 休憩時間:原則として12:00~13:00 【休日】毎週土(所定休日)/日曜日(法定休日)、国民の祝日、年末年始(12月29日~1月4日) 【休暇】初年度有給休暇 最大20日間(2年度~5年度 20日/6年度以降 25日付与)、Care Leave(年間10日間)、Sick Leave ほか 【時間外労働】あり 残業30~40時間程度 ※ただし、管理職での採用の場合は、残業代は支給対象外となります。深夜勤務手当、休日深夜勤務手当は支給あり 【給与】基本給(月)65万円~100万円 【賞与】インセンティヴ(年1回支給) ※インセンティヴは、毎年3月支給。On-target:固定年収×10%。ただし、会社業績、部門業績、個人評価によって変動して支給されます。 ※年度途中入社者は対象期間中日割計算あり 【加入保険】社会保険(厚生年金保険、健康保険)・労働保険(雇用保険、労災保険)

転職が決まりご報告いただいた方にはお祝いを用意しております。

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