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Facebook Japan K.K.

Facebook・Instagramでクライアントのビジネス課題を解決するマーケティング戦略の提案

2004年に設立され、新ミッション「人と人がより身近になる世界を実現する」を掲げるFacebook。フェイスブック ジャパンでは、グローバルに展開するさまざまな自社プラットフォームを活用し、お客様の事業・利益拡大を実現する複数の職種を募集しています。

本ページの求人の募集は終了しました。

募集期間:2018年3月8日(木)〜 2018年4月4日(水)

本ページの求人は、「プレミアムステージ」をご利用でなくても、ビズリーチ会員であればどなたでも応募が可能です。

個人の成功と成長を全面的にサポートする充実した環境

Facebookは会社として、社員の成功と成長を全面的にサポートすることを徹底しています。「このようなスキルを身につけたい」「こういうキャリアを築きたい」「自分のライフスタイルに合った働き方をしたい」という個人の思いをサポートするプログラムが多岐にわたって用意されています。

私は2014年6月に入社し、以来広告事業部における社員研修・トレーニングに携わってきました。入社した当初は、チームが発足して間もないタイミングで、アメリカやヨーロッパ地域担当のメンバーと連携しながら、アジア太平洋地区全体の新入社員向け研修プログラムや営業スキルトレーニングを担当。現在はアジア太平洋地区の研修チームも大きくなり、新入社員研修プログラムのほか、広告ソリューションのトレーニング、営業スキルトレーニング、リーダーシップトレーニングなど、幅広く担当しています。

Facebookの新入社員研修プログラムは多層的になっており、会社のミッションとカルチャーの共有からビジネスモデルの理解、Facebook・Instagram広告ソリューション、担当マーケットについての情報をカバーしています。

まず参加するのはアメリカ本社で行われるグローバル研修プログラム。グローバルで展開するビジネスとはどういうものか、また会社のミッション・ヴィジョンについて経営陣から学ぶことができ、私が入社したときはCOO(最高執行責任者)のシェリル・サンドバーグが登壇し、質疑応答の時間には活発に意見が飛び交っていました。

その後シンガポールにて、アジア太平洋地区におけるビジネスや、具体的なFacebook・Instagramの広告ソリューションについて学びます。日本に帰国後は、自身が担当するマーケット領域に関して、チーム内での研修を行います。

営業スキル研修では、 Facebook独自のプログラムを用意し、レクチャースタイルの研修はほぼ行わず、ロールプレイを中心とした営業スキルの向上を目指します。参加者が自ら考え、実践しながら学んでいくスタイルなので、研修後、そのまま日々の業務に生かすことができます。

Facebookには、「自主的に、周りを巻き込み、プロジェクトを動かしていく」というアクティブなカルチャー(企業文化)が浸透しており、会社からの指示を待っているようなワークスタイルでは、得られるチャンスを逃してしまうと考えています。だからこそ、研修プログラムも自分から発信することで学びが深まるというスタイルを重視しているのです。

研修・トレーニング制度のほか、会社が個人の成功のサポートに徹底していると感じるのは、自分のライフスタイルに合わせて働き方を決められることです。私は2017年に約8カ月間、産休・育休を取得して復帰しました。現在は朝型のワークスタイルにシフトし、朝7時から夕方16時までのフルタイム勤務をしています。時差のあるアメリカやヨーロッパのチームと会議を行うことが多いため、早朝自宅でビデオ会議をしてから会社に向かうこともあります。朝は夫が子どもを保育園に送り、夕方の迎えは私が担当しています。Facebookでは男女問わず子育てをしながら働くことはごく当たり前で、ワーキングマザーにとって、とても働きやすい環境があります。産休・育休中は、3カ月に1回、上司とのビデオ会議で近況の共有を受けており、チーム全体で復帰しやすい環境を整えてくれていました。

「新しいことにチャレンジしていきたい」そんな思いを持つ方と、研修プログラムでお会いできるのを楽しみにしています。

APAC Sales Learning Leader/池上 信子(写真左)

Facebook・Instagramなど複数の自社サービスを組み合わせて多岐にわたる提案ができる面白さがある

月間アクティブ利用者数が世界で21億人を超えるスケールの大きさに魅力を感じ、2016年5月に、マーケティングソリューション(広告事業)の営業担当として入社しました。

入社後に驚いたのは、グローバルで持つ圧倒的なデータ量とトレンドをつかむスピード感でした。前職でもインターネット広告の経験がありましたが、嗜好(しこう)や行動特性などに基づいたデータを軸に、クライアントの利益拡大に直結するマーケティングの提案ができる企業はほかにありません。また月間アクティブアカウント数が世界で8億を超えるInstagramなど、Facebookが持つさまざまなサービスと合わせて多岐にわたる提案ができるのも、営業としての面白さだと思います。

広告枠の「売り手と買い手」ではなく、事業拡大を目指す「パートナー」になることが、私が理想とするお客様との関係性です。Facebook・Instagramを活用した新しいマーケティング戦略を提案することで、ビジネスチャンスが増え、お客様の会社が成長していくことが一番のやりがいです。

案件のなかには、お客様の海外事業戦略に携わることもあり、インド、インドネシアといった今アジアで特に注目されている国から、アメリカやカナダなど欧米の国々まで、海外でどのようにマーケティング戦略を展開していくかを提案をするために、各国の同僚にヒアリングしてヒントをもらうこともあります。グローバルな社内ネットワークを活用し、世界各国にいる同僚と情報交換ができる面白さを日々感じています。

今後、組織として提案力を強化するために、さまざまな専門分野や業界を経験している仲間が増えるとよいと考えています。すでに社員のなかには、インターネット会社出身者から、広告代理店、コンサルティング会社、ブランドマーケターなど、幅広い経歴の持ち主がいます。

一人一人特性を持ち「この分野なら、彼/彼女に聞こう」というプロフェッショナルが増えることによって、お客様のビジネス課題をいろいろな角度から分析し、多彩な提案ができると思っています。

また、これからはFacebookや Instagramにとどまらず、VR(仮想現実)技術を持つOculusのシステムを活用した広告提案ができないかなど、複合的なサービスを束ねた提案にも可能性を感じています。

お客様の事業成長を真剣に考えていきたい方、最新のデータやテクノロジーを使い提案力を高めていきたい方と、ぜひ一緒に働きたいと思っています。

Client Partner Manager, Global Marketing Solutions/近藤 克尚

今回の募集について

Facebook・Instagramを使った新しいマーケティング戦略に関わる複数のポジションの募集をしています。

求める人物像

Facebook・Instagramを使ってお客様の事業成長のために何ができるかを真剣に考えられる人を求めています。社内には「Focus on Impact」というフレーズが浸透しており、インパクト(成果)をもたらす・残すことを評価しています。

得られるキャリア価値

クリエイティブ部門、マーケティングサイエンス(データサイエンス)部門など、さまざまな領域のスペシャリストと協働し、複雑なマーケティング戦略を提案していきます。また世界各国の同僚とコミュニケーションを取ることも多く、周りを巻き込んでプロジェクトを進めていく推進力、グローバルで通用するコミュニケーション力が鍛えられます。
年次や経験を問わず、複数部門を横断するプロジェクトをリードすることもできます。
「こんなアイデアを実現させたい」という思いに応えてくれるカルチャー(企業文化)があり、例えば近藤は、課題を感じて自ら動画広告のプロジェクトを立ち上げ、中長期の戦略を推進しています。

募集職種

  • Creative Agency Partner Manager
    • 法人営業 代理店営業・アライアンス
    • 東京都

    Our mission is to give people the power to share, and make the world more open and connected. Through our growing family of apps and services, we're building a different kind of company that helps billions of people around the world connect and share what matters most to them. Whether we're creating new products or helping a small business expand its reach, people at we are builders at heart. Our global teams are constantly iterating, solving problems, and working together to make the world more open and accessible. Connecting the world takes every one of us—and we're just getting started. We are seeking a strong, experienced Creative Agency Partner to collaborate with leading creative agencies to build best in class advertising across our family of apps and services. You’ll contribute to a high-caliber team in a business that is experiencing rapid growth across both brand and performance marketing. The ideal candidate will demonstrate an ability to build and sell integrated marketing campaigns, as well as the gravitas to foster executive level relationships. Candidates must have strong consultative capabilities, a solid understanding of the creative agency landscape and what makes great work, a collaborative and innovative spirit, and must be comfortable working within a fast moving, entrepreneurial environment. This is a full-time role and is located our Tokyo office.

  • Creative Strategist, GA&A Creative Agencies, Japan
    • 広報・PR・広告宣伝 プロデューサー・ディレクター クリエイティブ・アートディレクター
    • 東京都

    We are looking for someone with deep creative agency experience. You must possess an empathy for creative agencies and a strong bias toward culture changing and convention challenging work. We seek creative people with credibility, who have been at the top of their game and want to help lead Creative Agencies into the mobile first world from a perspective of partnership and humility. You collaborate easily with teams of all kinds and aim to become a sought out secret weapon for agencies. Ready to help but also to lead when necessary, you must instill trust and goodwill and look to stand up for Agency interests within our platform. You actively seek out tools and processes to give your partners an advantage and look to leverage our service for any and all resources on behalf of your agency. You will do this by co-developing industry-changing campaign work, building scalable programs, crafting industry-leading thought pieces, as well as helping to shape the core advertising products and platforms. You’ll go deep with a set of world-class agencies, as well as scale by positively influencing thousands of others. You and your team will be some of the first to build with the latest ad products. Your leadership will help shape the Awards and you’ll be relied upon to help author the stories directed at the creative community. Your passion for provocative, smart, creative ideas along with your skills as a builder will be a great addition to the superpowers of this team. You’re a builder, do’er, and live to create ideas that will impact a billion + people and millions of brands. This is a full-time position based in our Tokyo office.

  • Agency Partner Manager, Japan
    • 広報・PR・広告宣伝 法人営業 代理店営業・アライアンス
    • 東京都

    Our mission is to give people the power to share, and make the world more open and connected. Through our growing family of apps and services, we're building a different kind of company that helps billions of people around the world connect and share what matters most to them. Whether we're creating new products or helping a small business expand its reach, people at we are builders at heart. Our global teams are constantly iterating, solving problems, and working together to make the world more open and accessible. Connecting the world takes every one of us—and we're just getting started. We are seeking a strong, experienced Agency Partner to work with leading Japan agencies to help build and sell our advertising solutions. You’ll contribute to a high-caliber team in a business that is experiencing rapid and dramatic growth in both the brand and DR marketing arena. The ideal candidate will have extensive experience in cross-network solutions selling and a proven ability to reach and influence executive level customers to drive new business. Additionally, the candidate will have experience working within a matrix organization, as well as experience in leading, coaching and influencing people to generate positive results. Candidates must have strong consultative sales and/or marketing skills, a solid understanding of the agency landscape, a collaborative and innovative spirit, and must be comfortable working within a fast moving and entrepreneurial environment. This is a full time role and is based in our Tokyo office.

  • Client Solutions Manager
    • 法人営業 営業企画 Web広告運用・SEO
    • 東京都

    ■About the Position Client Solutions Managers focus on planning, implementing, and optimizing advertising campaign spending for the world’s top tier advertisers. This team collaborates with media agencies, creative agencies, brand managers, internal sales and cross functional teams to build our advertising business through helping clients reach their consumers. This role is located in our Tokyo office. ■Responsibilities ・Work directly with top tier brands, media agencies, and creative agencies as advertising expert ・Educate clients on our advertising processes, tools, products, and best practices ・Strategize, plan, and implement all elements of clients advertising campaigns with a focus on efficiency and scalability ・Consistently monitor advertising campaign performance and identify opportunities to optimize and improve return on investment ・Work with local, regional, and global cross functional teams to share, establish, and improve best practices and procedures ・Develop innovative and entirely new methods for planning, managing, and implementing advertising campaigns ・Develop research and insights that will help us further develop and evolve our advertising platform and guidelines

  • Team Lead, Client Solutions Manager
    • 広報・PR・広告宣伝 商品企画 販促
    • 東京都

    - Partner with the Group Sales Head to shape the vertical’s growth strategy. Identify opportunities for short to mid-term revenue growth across the Client Solutions team to drive forecast and growth priorities - In partnership with Client Partner, identify, create, and implement marketing solutions grounded on achieving measurable business results for our partners - Manage day-to-day operations, goal setting, and growth of Client Solutions Manager representatives in Ecommerce & Travel or CPG & Retail vertical - Scale the team’s impact by driving key automation and productivity initiatives to increased effectiveness and efficiency - Oversee delivery and revenue recognition for the vertical - Educate clients on our advertising processes, tools, products, and best practices - Strategize, plan, and implement all elements of clients advertising campaigns with a focus on efficiency and scalability - Consistently monitor client performance and identify opportunities to drive upsell and new sales opportunities - Develop innovative and entirely new methods for planning, managing, and implementing our advertising campaigns - Develop research and insights that will help our further develop and evolve our advertising platform and guidelines - Build and manage relationships with key clients and agency partners (e.g. media, creative, marketing partners, etc.) - Work and collaborate with diverse group of internal cross functional teams - Be the voice of Client Solutions Manager in the team and collaborate with the sales team as well as other cross functional groups.

  • Small & Medium Business Partner Manager(シンガポール勤務、Japan Market担当)
    • 法人営業 営業企画 戦略コンサルタント
    • シンガポール

    ■About the Position Our mission is to make the world more open and connected. The Small & Medium Business (SMB) team contributes directly to this mission by connecting every small & medium business in the world with their customers on our service, and then helping them grow through solutions like Pages and Advertising. We succeed when we help our customers grow their business. This candidate will have an incredible opportunity to work directly with small & medium businesses and help them succeed on us. Ideal candidates will have strong experience in marketing to small & medium businesses, developing partner channels, and using data to solve problems, and also will be highly proactive, have the ability to identify innovative ways to solve problems, and be passionate about delivering a quality experience to our advertisers and partners. Success in this position requires a passion for working with partners, strong analytical skills, a focus on client service, and the ability to thrive in a dynamic, team-focused environment. This position is based in our Singapore office and will support Japan market. ■Responsibilities ・Partner with agencies and other third parties to scale advertiser growth and service ・Work directly with advertisers and agencies to improve performance of our Pages and ad campaigns ・Consult and coach advertisers and agencies to achieve greater results ・Develop and implement programs at scale to improve the agency and advertiser experience ・Provide pre and post-sales support to small and medium advertisers and agencies for all sales ad products ・Become an expert in our solutions for businesses and adapt recommendations quickly to suit varying client needs ・Identify opportunities to improve ad products and the customer experience ・Work cross-functionally within sales and other organizations to drive revenue and increase customer satisfaction ・Monitor progress against goals and respond to changes in the market

  • Marketing Science, Lead/Analyst
    • リサーチ・データ分析 Web広告運用・SEO
    • 東京都

    The Marketing Science team partners globally across sales, product and engineering teams to provide data-driven strategic insights to help define our business strategy, product vision and road-map. The Marketing Science team is charged to help clients become better marketers in a rapidly changing consumer landscape via driving ROI / Value of the platform, develop best practices and inform product development. The ideal candidate will be passionate about our platform, interested in advertising, intellectually curious, a fast learner, and able to move fast while keeping focused on high impact projects. This role will be working to apply techniques to understand consumers and ad effectiveness through innovative analytics, methods, and products. This position is full time and located in Tokyo. Responsibilities: - Working closely with Global Marketing Science and Japan Sales team, this role will produce analyses and research that will strengthen the strategic value of the marketing science relationship with our largest advertisers - Specifically for key verticals and clients understand the data infrastructure and execute data analysis to support creation of marketing and measurement narrative for the vertical strategy - Support the data insights with appropriate consumer research with third parties to add richness to the insights Create data insights/analysis frameworks and pipelines which can scale across the region support people in market - Partner with account team to work with top advertisers and provide deep-dive analysis to change advertisers behavior and make revenue impact - Drive the measurement and solution narrative in emerging advertisers, through a consultative approach supported by a learning agenda - Help educate the market on the value of people based measurement through events and seminars

転職が決まりご報告いただいた方にはお祝いを用意しております。

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