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株式会社セールスフォース・ドットコム

BtoBからBtoCへ新たな挑戦を推進する仲間を募集

クラウドコンピューティングの先駆けとして、顧客管理(CRM)や営業支援(SFA)クラウドサービスの世界ナンバーワンシェア(2017年5月時点)を誇るセールスフォース・ドットコムが、BtoC CRM領域を推進する営業ポジションを幅広く募集します。

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募集期間:2017年6月1日(木)〜 2017年6月28日(水)

本ページの求人は、「プレミアムステージ」をご利用でなくても、ビズリーチ会員であればどなたでも応募が可能です。

従来の「製品中心」ではなく「顧客中心」のカスタマーマーケティングへ、セールスフォース・ドットコムがかじを切っていく― 常務執行役員 笹 俊文

デジタルマーケティング・ビジネスユニット(以下 DMBU)が手がけるのは、個人消費者向け(BtoC)企業のCRM領域です。カスタマーの趣味嗜好や購買履歴などの行動に基づいたデータを管理し、最適なタイミングで個人のニーズに合った情報を届けていく。そのプラットフォームの提供を推進しています。 

BtoB企業向けCRMソリューションに強みを発揮してきた当社は、新たにBtoC企業に向けたソリューションを開拓するために、2013年以降立て続けにBtoC向けのサービスに特化していた3社のM&Aを実施しました。この買収により、メールやLINE、モバイルアプリなど個人消費者が日常生活で使用しているデジタルツールを通じて企業が消費者に直接アプローチしていくBtoC CRMプラットフォームの強化を実現させました。

直近では2016年6月に、数十億米ドル規模のデジタルクラウドコマース市場をけん引してきたグローバルリーダー企業、デマンドウェアを買収。これまで世界的な一流ブランドの顧客に対し、ECサイト、モバイル、店舗を通じてオンリーワンの体験を実現してきました。コマース戦略の豊富な知見とノウハウは現在「Commerce Cloud」として展開されています。

2016年11月には、DMP(データマネジメントプラットフォーム)のスタートアップ企業であるKrux(クラックス)を買収し、インターネット広告から新規顧客を獲得する「One to Oneアプローチ」のノウハウを得ています。これら3つの領域に、当社が持つ従来製品を組み合わせてBtoC CRMを実現していくことが、DMBUのミッションです。

「人対人」のオフラインの接点改革から、デジタルマーケティングのオンラインアプローチまで、すべて統合できるコミュニケーション基盤が、Salesforceの最大の強みです。社名の通り、当社は創業以来、営業部門の顧客接点改革による売り上げ強化をクラウドによって支えてきました。最終的なサービスの受け取り手である消費者が、顧客の先にいることを意識し、消費者の趣味嗜好にそったサービスを提供することの重要性を感じてきたからこそ、1人1人が、360度にわたるあらゆる情報を管理する意義を感じています。

多くの企業では、メール・LINE・コールセンターなどのそれぞれのチャネルによって組織がわかれています。例えば、「メールで届いた、カスタマイズされたクーポン」についてカスタマーがコールセンターに問い合わせても、コールセンターの担当者は内容を把握していない、というコミュニケーションの分断は往々にしてあります。

当社の製品はプラットフォーム上にてすべての履歴を一元管理することが可能なため、カスタマーが企業と接点を持つ際に、どのチャネルからアクセスしても同じ体験、サービスを受けられるようにしていきます。ある大手化粧品メーカーは当社のプラットフォームを活用し、製品の特設サイトを訪問したカスタマーに対し、各カスタマーの使用頻度の高いチャネルを通してクーポンやキャンペーン情報を発信。カスタマーと継続的な関係構築を進めています。

DMBUが目指しているのは、デジタルマーケティング領域のデファクトスタンダードになることです。従来のマーケティングでは、予算の大半は広告に使われていました。しかし、テクノロジーが発展した今、カスタマー1人1人をよく知り、それぞれのカスタマーに合わせておもてなしをするという企業の基本姿勢に立ち戻るときがきています。「製品中心」のマーケティングではなく「顧客中心」のカスタマーマーケティングへ、考え方と予算の大転換が起こっているのです。

国内でBtoC CRMを広められるのは、当社をもってほかにないと思っています。2020年を節目に「日本で広めてきたのは私たちだ」と自信を持って言えるチームを作っていきたい。そんな思いに共感し、仲間になってくれる方にぜひお会いしたいです。

■常務執行役員 ジェネラルマネジャー
デジタルマーケティング・ビジネスユニット
笹 俊文

カスタマーへのOne to Oneマーケティングを1社で完結できる、チャレンジングな環境― 執行役員 竹内 賢佑

私が当社に入社したのは2016年3月。それまでは、米ソフトウエア会社の日本法人にてデジタルマーケティングを担当していました。セールスを経験したのち、セールスチームとパートナーのマネジメントを兼務、2012年ごろからデジタルマーケティング領域の拡大時期に合わせてキャリアを積んできました。

当社への転職を決めたのは、笹の人柄と、「真のBtoC CRMを作っていく」というビジョンに共感したからです。また、創業以来、CRMをけん引してきたからこそ持つ圧倒的な情報量と、それを根幹としてソリューションを作っていける点にも魅力を感じました。カスタマーへのOne to Oneマーケティングを1社で完結できるのはこの会社以外にないという事実も、入社の決め手になりました。

入社後、マーケティングクラウドのセールスチームのマネジャーをしたのち、2017年2月からコマースクラウドのセールスチームを統括しています。当社が持つアプリケーションは現在10個となり、異なるアプリケーションを連携して使用していく事例も増えています。とくにマーケティングクラウドとの連携によるeコマースサービスの改善提案などは、伸びている領域のひとつです。例えば、カスタマーが「カート」に商品を入れたままネットワークから離れた際は、メッセージを送って購買を促します。そんな個人の行動に基づいたソリューション構築も、クロスクラウドによって実現しています。

今、多くの企業が求めているのは統合型コマースです。今後は、国内eコマース企業の海外進出をサポートできる体制づくりを強化し、海外へ進出するブランドのマーケティング戦略に「セールスフォースのコマースクラウドあり」と言われる存在になりたいと思っています。国内トップレベルのコマースクラウドを立ち上げ、ソリューション提供につなげることで、日本企業の世界での競争力を高めていく。ビジネス拡張の大きなうねりを感じられる、非常にチャレンジングな環境がここにあります。

■Commerce Cloud Regional Vice President
コマースクラウド 執行役員
竹内 賢佑

今回の募集について

2017年2月に立ち上がったDMBUで、日本初のマーケティングクラウドを使った、オフラインとオンラインを統合したBtoC CRMを手がけます。カスタマー1人1人の趣味嗜好に合わせたデジタルマーケティングは、「先回りしてお客様を満足させたい」というおもてなしのマインドが浸透した日本において、加速的に伸びています。国内初の取り組みを手がけたいと思う方には、非常に刺激的な環境が待っています。

求める人物像

企業と消費者の付き合い方への強い好奇心、探究心が必要です。担当企業の製品やサービスに触れる「自らの顧客体験」があってはじめて、お客様とのコミュニケーションが成り立ちます。そのうえで、社内のソリューションエンジニア(技術営業)と連携しながら、サービスの技術的な理解を深めていってください。メールマーケティングやWebマーケティング経験者は、サービス理解がよりスムーズです。

変化を恐れず楽しむ姿勢も大切です。数年間での3社の企業買収に代表されるように、1年、数カ月単位で組織もめまぐるしく変わります。国内で誰も手がけたことのないソリューションですので、現状に固執せず、新しいチャレンジに向かうマインドが求められます。

得られるキャリア価値

BtoC CRMによって当社が実現したいのは、企業とカスタマーの継続した関係性と、それによってもたらされるライフタイムバリューの最大化です。そのためには、カスタマーの購買を長期的に見ながら、あらゆるクラウド商品を組み合わせて提案していく姿勢が必要です。

また、オンラインとオフラインを統合したコミュニケーションを進めるには、お客様の企業内連携を強め、横ぐしで顧客体験を管理する部門を立ち上げる必要があります。組織論まで含めた提案をしてはじめて、当社のサービスを使っていただける。クラウドツールを売るだけではなく、それで実現できる顧客体験にどのような意義があり、ファンが増えることが、購買にどうつながってくるかストーリーを語れなくてはいけません。経営陣を巻き込んだ組織改革提案は非常にチャレンジングです。

募集職種

  • Marketing Cloud Account Executive【公募】
    • 法人営業
    • 東京都

    We're digital marketing experts. We're social media gurus. We're focused on customer success. We're global travelers. We're quirky, fun-loving, hashtag-obsessed team players. About our Marketing Cloud Our Marketing Cloud is a leading global provider of cross-channel digital marketing solutions that empower organizations of all sizes to communicate with their customers through email, mobile, social media, Web and marketing automation. We're driven by a deep understanding of marketers' needs-because we're marketers too. No other digital marketing company invests in product innovation the way we do, giving our clients access to truly cutting-edge technology. Joining forces with our service, pioneers in cloud computing, we offer an even more superior experience to our customers and employees. Responsibilities • Retain, grow and develop assigned accounts through daily interaction with clients; ensure renewal and growth of all accounts • Understand the organisational structure, business model, online marketing strategy of assigned clients • Understand and document use of Marketing Cloud application and services to support client's marketing & communication goals including communication audiences and metrics • Will be responsible for developing and presenting quarterly business reviews with top tier clients • Leverage Marketing Cloud product and services to move the client up along the sophistication scale and improve relevancy of their email and channel programs including social and mobile • Maintain renewal calendar that includes information on subscription dates, subscription amount, active features and usage • Track and report on renewal pipeline at least 90 days in advance • Develop call and face-to-face meeting cycles for existing accounts to consult on usage, options and renewals • Identify client's marketing and communication gaps/ opportunities that can be solved via incremental investments in ExactTarget products and services • Propose, scope, price and sell incremental product and services solutions to assigned clients • Negotiate and create product and service orders, contract addendums and renewals, obtaining necessary signatures both internally and externally • Capture and quantify business impact of ExactTarget solution for client and identify clients to act as references • Maintain weekly or bi-weekly status reports and conference calls for top tier clients

  • Marketing Cloud Solution Engineer/Pre-Sales【公募】
    • プリセールス・セールスエンジニア プロジェクトマネージャー(Web・オープン系) SE(Web・オープン系)
    • 東京都

    About our Marketing Cloud Our Marketing Cloud is a leading global provider of cross-channel digital marketing solutions that empower organizations of all sizes to communicate with their customers through email, mobile, social media, Web and marketing automation. We’re driven by a deep understanding of marketers’ needs—because we’re marketers too. No other digital marketing company invests in product innovation the way we do, giving our clients access to truly technology. Joining team with our service,a pioneering company in cloud computing, to offer an even more superior experience to our customers and employees. By partnering the technology with the good and brightest employees in the industry, we foster a culture of constant innovation and growth. Consistently ranked by employees as one of the “Best Places to Work,” the Marketing Cloud team shows you what being Orange is all about! About the Position Do you love technology but want to get more customer facing experience – working with some of the big brands in the world? Interested in finding out what sales is all about? Want to be in the middle of the Cloud Computing, SaaS and bleeding CRM, Web Analytics, and Marketing technologies? If yes to all of the above, you could be a great fit for a Solutions Consultant role. Marketing Cloud Solutions Consulting Team is comprised of web technology experts that assist direct sales to prospects, customers, and partners by creating, packaging, and demonstrating innovative marketing solutions. Our client base is sophisticated and diverse, and providing effective solutions for their communication challenges is critical to customer adoption, loyalty and satisfaction.The Solutions Consultant will be responsible for aligning Marketing Cloud solutions and technologies with both, prospect business goals and technical requirements. Responsibilities include technical and business requirements gathering, the effective positioning of Marketing Cloud solution to meet those requirements, and branded product demonstrations of Marketing Cloud offerings addressing identified requirements. The successful candidate will have a strong understanding of digital marketing processes and significant experience in developing and delivering demonstrations to senior level personnel. Responsibilities ·Support the sales team in strategic sales opportunities ·Work with the customer to understand their unique business challenges and initiatives · Gather technical and business requirements in a consultative manner ·Develop customized presentations, demonstrations and prototypes to prove the solution’s business value to the customer · Present high level overview of application architecture and integration capabilities

  • Marketing Cloud Marketing Strategist【公募】
    • システムコンサルタント
    • 東京都

    We’re digital marketing experts. We’re social media gurus. We’re focused on customer success. We’re global travelers. We’re quirky, fun-loving, hashtag-obsessed team players. We are the Marketing Cloud, and we’re bright Orange! About the Marketing Cloud The Marketing Cloud is a leading global provider of cross-channel digital marketing solutions that empower organizations of all sizes to communicate with their customers through email, mobile, social media, Web and marketing automation. We’re driven by a deep understanding of marketers’ needs—because we’re marketers too. No other digital marketing company invests in product innovation the way we do, giving our clients access to truly cutting-edge technology. Consistently ranked by employees as one of the “Best Places to Work,” the Marketing Cloud team shows you what being Orange is all about! About the Position In this role within Marketing Cloud's Professional Services, you will work collaboratively with other Marketing Consultants and directly with clients to help them optimize their marketing strategies and tactics. This consultative position is primarily focused on one-to-one communications; however projects often require evaluation of overall interactive and direct marketing programs. Responsibilities • Provide consultation on one-to-one communication development, best practices, and optimization efforts for existing clients. Examples include: • Strategic Roadmap Development: Inventory all facets of an existing one-to-one communications program and identify strengths and weaknesses. Based on findings, provide recommendations for short and long term strategic initiatives. • Customer Contact Strategy: develop multi-channel contact strategies tailored to individual customer segments. • Campaign Optimization: work with clients to optimize one-to-one and online marketing campaign performance. • Data Analysis: help clients gain insights into their business and customer behavior through analysis of campaign data, transactional data, customer profile data, etc. • Management of project schedules for client projects. • Interface with numerous internal groups to deliver service to clients (Sales, Project/Program Management, Design Services, Deliverability Services, Product Management, etc). • Contribute to intellectual capital and best practices on email, SMS, interactive, and direct marketing. • Client presentations, on-site work-sessions, and correspondences

  • Marketing Cloud Technical Support 【公募】
    • 製品エンジニア(ハードウェア・ソフトウェア) 運用・保守・監視・テクニカルサポート
    • 東京都

    [Department Description] Marketing Cloud makes the most of the customer data with marketing automation, email, mobile, social, and personalized web solutions. Based in Indianapolis, and with offices worldwide, we are a global SaaS leader serving thousands of the world’s top brands, while remaining a fun and fast-paced company that encourages passion and creativity on a daily basis. By partnering state-of-the-art technology and dedicated leadership with the best and brightest employees in the industry, Marketing Cloud fosters a culture of constant innovation and growth. [Role Description] You will have primary responsibility for providing front-line troubleshooting, feature explanation, and best practice guidance for Marketing Cloud clients from around the world. The Global Support work environment is highly client-focused and fast paced, operating globally to provide 24/7/365 technical support. A successful analyst operates efficiently in this climate, maintains composure, exhibits professionalism, and delivers the highest levels of client satisfaction at all times. [Your Impact (Success)] will be measured by: CSAT Grade 9.0 or above 99.5% SLA attainment ADO < 7days ADC < 3.25 days MC Case deflection > 20% Reduce customer escalation [Responsibilities] You will have primary responsibility for providing front-line troubleshooting, feature explanation, and best practice guidance for Marketing Cloud clients from around the world. The Global Support work environment is highly client-focused and fast paced, operating globally to provide 24/7/365 technical support. A successful analyst operates efficiently in this climate, maintains composure, exhibits professionalism, and delivers the highest levels of client satisfaction at all times.

  • Commerce Cloud Account Executive【公募】
    • 法人営業
    • 東京都

    Overview: Our company is a global leader of on-demand ecommerce solutions.  The Company is headquartered in the US and has offices in Sydney, Tokyo, London, Paris, Jena, and Munich. Leading on-demand ecommerce platform powers the online shopping for 200+ of the world’s best known brands. This includes Adidas, Coach, Cotton On, Pandora, Uniqlo, Beats by Dre, Brooks Sports, Cole Haan, Callaway Golf, Columbia Sportswear, Crocs, Lacoste, Fila and L'Oreal to name a few our product is at the center of an exploding ecommerce, retail, and cloud computing market place that has enormous growth potential.  We are seeking a Account Executive to join our Japanese team. This position reports into the Managing Director Japan based in Tokyo. Role Description The successful Sales Executive is a high-energy hunter focused on building consultative relationships at all levels in retail and manufacturing enterprises. They are motivated by solving business problems on behalf of prospective customer and ultimately driving the adoption of our eCommerce solutions throughout the enterprise. The Sales Executive enjoys uncovering and closing new business opportunities in a startup environment. They must be a strategic thinker with exceptional prospecting skills, high energy and a structured solution selling process. They are natural leaders with a desire to win in a collaborative, team environment. Responsibilities • Identify, uncover, and develop account opportunities within a given territory. • Direct, manage and lead the strategy of other pursuit team members, company resources, and partners throughout the sales cycle. • Excellent ability to properly qualify projects to maximize an efficient sales cycle. Accurately forecast and close recognizable retail brands to exceed customer acquisition goals. • Develop and deliver custom sales presentations and demonstrations. • Choreograph and conduct on-site assessments of customer requirements and needs. • Build and leverage relationships with our Partners to insure the successful implementation of our eCommerce for customers in your geography.

  • Commerce Cloud Customer Success Director【公募】
    • 法人営業
    • 東京都

    Key Responsibilities Team Management Managing a Commerce Cloud services team in the region with responsibility for team: Retention, Coaching & team building Competence development Commerce Cloud Service targets Be a spokesperson internally and externally to support development and growth of the regional practice. Manage internal communication to employees. Work closely with services management on capacity planning, resourcing requirements for major projects & resource competence development plans. Project Delivery Work closely with sales to define and negotiate project statement of work. Serve as escalation point for client issues and concerns. Assist with resolution of complex business/technical problems. Acts as project executive during projects supporting Solution Architects. Work closely with solution integrators to ensure high quality project delivery. Champion Commerce Cloud Delivery Best Practice. Customer Success Management Ownership and accountability for ensuring customer growth, satisfaction and retention for Commerce Cloud Customers within the Japan region. Develop strong relationships with all key customer decision makers and influencers, including C Level executives. Identify, develop and realise new opportunities for expanding customer's business. Uncover and know any risk that threatens customer growth, satisfaction, or renewal; conceive and execute mitigation plans for all risks Take ownership for all direct customer communication and resolve escalations with autonomy related to the scope of services provided by Commerce Cloud. Execute the delivery of client enablement and feature adoption workshops to drive client enablement and maximise subscription revenue of each customer. Educate the customer and employee base on 'best practices' through direct interaction or community events. Business Growth Establish working relationships and partner with other departments in the region to ensure business growth. Supporting solution partner recruiting and enablement. Build and maintain long term relationships with customers and solution partners. Support the sales teams to achieve their bookings targets and close incremental revenue targets.

  • Commerce Cloud Technical Support 【公募】
    • 法人営業
    • 東京都

    Job Title: Customer Support Engineer Department: Client Services Commerce Cloud is seeking a Customer Support Engineer to join Commerce Cloud Support Team. This position is for someone who is highly motivated, self-directed and has a desire to work on a cloud based eCommerce platform. This individual must possess excellent analytical and communication skills and have the desire to deliver outstanding support. Responsibilities: Responsible for providing product support to users of the Commerce Cloud platform. Supports and contributes to the growth of best practices for delivery of Commerce Cloud support services Understand Commerce Cloud technologies and troubleshooting practices to ensure successful resolution of Commerce Cloud product issues. Complete assigned cases in queue with little or no supervision Manage individual product issues to resolution Contribute to the definition and evolution of Commerce Cloud methodologies, standards and best practices for support and product delivery Act as customer advocate Identify customer needs and cultivate a relationship with the customer to generate more business for Demandware

  • Commerce Cloud Solution Engineer/Pre-Sales【公募】
    • 法人営業
    • 東京都

    Commerce Cloud Lead Solution Engineer Commerce Cloud is seeking a Lead Solution Engineer who will be responsible for pre-sales technical assistance for the sales teams. This individual will perform technical presentations and demonstrations of our Commerce Cloud platform. The Lead Solution Engineer must be able to articulate technology and product positioning to both business and technical users and be able to identify all the technical and business issues to sales prospects to assure complete customer satisfaction. Responsibilities Understand and communicate solution messaging at both a technical and business level Provide industry expertise and guidance to clients Communicate technical solutions in a business manner Author and provide presentations both to executive-level and working-level client audiences Present standard software demonstrations Develop and present custom demonstrations based on prospective client requirements using JavaScript, HTML, CSS and XML. Provide solution insight paralleling the solution to client needs Guide prospective clients to the merits and strengths of the Demandware solution Assist account executives in development of Target Account Selling strategies Remain current in industry and technology trends Document all prospective client meetings and decisions in Sales Force. Articulate market requests and needs to R&D and Marketing organizations in clear, concise manner Assist account executives in development of proposals and RFI / RFP responses Organize communications between teams and external vendors to develop solutions

転職が決まりご報告いただいた方にはお祝いを用意しております。

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